محدودیت‌های اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین

محدودیت‌های اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین

تیکو – اگر شما در حال معرفی و فروش محصولات یا خدمات خود با اینستاگرام هستید، خود را صاحب کسب و کار آنلاین بدانید. اما کسب و کاری که روی گسل زلزله ساخته‌اید. ما امروز اینجا هستیم تا به بررسی محدودیت‌های اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین بپردازیم و بگوییم که چرا باید هر چه زودتر سایت خود را راه‌اندازی کنید.

درست است که امروزه با گسترش تلفن‌های همراه هوشمند، مردم اینستاگرام را برای گذراندن وقت و سرگرمی به وب‌سایت‌ها ترجیح می‌دهند. اما همانطور که گفتیم وقت مردم در اکثر اوقات صرف دیدن پیج‌های افراد مشهور و سلبریتی‌ها و پیگیری اخبار و حواشی، سپری می‌شود. به نوعی مردم در این شبکه اجتماعی در یک سردرگمی هستند و خود آنها هم خیلی نمی‌دانند برای چه در حال دیدن صفحات و پست‌های مختلف اینستاگرام می‌باشند.

جذابیت اینستاگرام

راحتی کار با اینستاگرام یکی دیگر از علل گرایش مردم برای گذراندن وقت در این رسانه اجتماعی است. وقتی کسی وارد این دنیای بی‌نهایت می‌شود واقعا برای زمان خروج از آن نمی‌تواند تصمیم درستی بگیرد. نمایش پست‌هایی که با علایق هر شخص هم‌خوانی دارد آن هم به صورت رگباری، باعث می‌شود او بدون اینکه متوجه گذر زمان شود، ساعت‌ها وقت خود را تلف کند.

پس همانگونه که خود نیز تجربه کرده‌اید، اینستاگرام بیشتر یک رسانه اجتماعی برای سرگرمی و گذر وقت است. درست است که برخی از افراد با ایجاد صفحات تجاری، کسب و کار خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کرده و حتی در حال فروش محصولات و خدمات خود هستند اما واقعیت این است که محدودیت‌های اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین باعث خواهد شد هرگز نتوان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

ما پیش از این در مقاله «اینستاگرام بهتر است یا وب‌سایت؟» به مقایسه آن دو پرداخته‌ایم و امروز قصد داریم به اهمیت و ضرورت راه‌اندازی سایت اشاره کنیم.

محدودیت‌های اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین چیست؟

بیایید با هم نگاهی به محدودیت‌های اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین بپردازیم:

1. قابلیت دسته‌بندی محصولات:

ممکن است شما در حال ارایه ده‌ها، صدها و یا حتی هزاران محصول باشید که باید در دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم‌بندی شوند. این تقسیم‌بندی کمک زیادی به مخاطبان شما می‌کند تا راحت‌تر دنبال محصول مورد نظر خود باشند و از مشاهده مداوم محصولاتی که برای آنها مناسب نیست خسته نشوند.

محدودیت‌های اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین

فرض کنید شما یک فروشگاه لباس دارید. قطعا دیدن لباس‌های مردانه برای خانم‌هایی که دنبال لباس برای خودشان هستند خیلی خوشایند به نظر نمی‌رسد. پس آنها مجبورند به صفحاتی از اینستاگرام بروند که صرفا لباس زنانه می‌فروشد. مشکل دیگر این است که شاید آن خانم فقط برای خرید روسری اقدام کرده است. حالا در پیجی که صرفا لباس زنانه می‌فروشد با انبوهی از تنوع محصولات مثل مانتو، شلوار، لباس مجلسی، لباس زیر و … گیر افتاده است.

این توضیحات به خوبی اهمیت قابلیت دسته‌بندی محصولات را نشان می‌دهد که از جمله محدودیت‌های اینستاگرام است.

2. امکان به‌روزرسانی و مدیریت محصولات:

هر فروشنده‌ای به خوبی می‌داند که با نوسانات موجود در دنیای امروز، قیمت کالاها مدام در نوسان است. همچنین با هر خرید، موجودی محصولات نیز در حال تغییر است. ایجاد این تغییرات در اینستاگرام به ویژه در زمانی که محصولات شما زیاد است، کاری بسیار وقت‌گیر خواهد بود. هیچ‌کس دوست ندارد محصولی را سفارش دهد، پول آن را به حسابتان واریز کند و در نهایت شما بگویید متاسفم این محصول به اتمام رسیده است!

3. قابلیت جستجو و فیلتر محصولات:

قابلیت جستجو و فیلتر یکی از ارکان هر فروشگاه اینترنتی است. زیاد شدن تعداد محصولات و خدمات قطعا تبدیل به یک معضل بزرگ برای مشتریان بالقوه خواهد شد. شاید این امر در مواقع بسیاری باعث کاهش فروش هم بشود. چون مشتری نمی‌تواند محصول مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند. شاید اگر مشتریان می‌توانستند در یک صفحه خاص محصولات را فیلتر و جستجو کنند، خریدهای بیشتری اتفاق می‌افتاد.

4. فرآیند پرداخت هزینه محصول یا خدمات:

در حال حاضر امکان اتصال به درگاه بانکی و پرداخت آنلاین در خریدهای اینستاگرامی وجود ندارد. اگر کسی بخواهد از صفحه اینستاگرام فروشگاهی خرید کند ابتدا باید با گرفتن شماره کارت، اقدام به کارت به کارت مبلغ کند. سپس رسید آن را برای فروشگاه مذکور ارسال کرده و بعد سفارش خود را ارایه دهد.

این فرآیند حتی اگر به درستی انجام شود، زمان‌بر است. علاوه بر این اگر تعداد سفارشات زیاد باشد، مدیریت این پرداخت‌ها نیز کاری سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.

5. پایداری اینستاگرام:

در همین چند ماه اخیر بارها و بارها شنیده شده که اینستاگرام فیلتر می‌شود. در واقع خطر فیلتر شدن اینستاگرام  همواره کسب و کارها را تهدید می‌کند. شبکه‌های اجتماعی معمولا در معرض خطر فیلترینگ دایمی هستند و عاقلانه نیست تمام کسب و کار آنلاین خود را بر مبنای آنها شکل دهیم.

محدودیت‌های اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین

علاوه بر این همیشه امکان ظهور یک شبکه اجتماعی با امکانات و جذابیت‌های بیشتر وجود دارد که باعث مهاجرت مردم به آن شود. زمانی وی‌چت، وایبر، فیسبوک و تلگرام در اوج بودند و حال اینستاگرام در دوران محبوبیت قرار دارد.

6. اینترنت مارکتینگ:

امکان بازاریابی اینترنتی با ایجاد کمپین‌های تبلیغی، تشویقی و تخفیفی به صورت تمام اتوماتیک در اینستاگرام وجود ندارد. این قابلیت می‌توانست باعث شود بسیاری از بازدیدکنندگان مطالب و محصولات شما، تبدیل به مشتریان وفادارتان شوند. به هر حال این قابلیت مهم هم از محدودیت‌های اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

گوگل و اینستاگرام

7. گوگل:

موتور جستجوی گوگل یک هدایت کننده مشتریان واقعی است که اینستاگرام از این نعمت بی‌نصیب است. اکثر مردم که قصد خرید در اینترنت را داشته باشند در گوگل اقدام به جستجو می‌کنند. دقت کنید این افراد قصد خرید دارند نه وقت گذرانی. اما نتایج گوگل در کلمات کلیدی، شامل صفحات اینستاگرامی نمی‌شود.

8. قابلیت اعتماد:

اگر کسی اقدام به خریدی از یک صفحه محصول کند اما آن محصول برای این شخص ارسال نشود، چه کاری باید انجام دهد؟ از کجا می‌توان به صفحات اینستاگرام اعتماد کرد؟

محدودیت‌های اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین

برخی تعداد فالوورها را نشانه اعتماد می‌دانند. در پاسخ این دوستان باید بگویم امروزه با پرداخت مبلغ بسیار ناچیز می‌توان هزاران نفر دنبال کننده با صفحات اضافه کرد. خرید 1000 فالوور به مبلغی کمتر از 20000 تومان نیاز دارد. حتی امکان خرید ویو (بازدید)، لایک و کامنت نیز در اینستاگرام فراهم است.

در حالیکه در وب‌سایت‌ها داشتن نماد اعتماد الکترونیک نشانه خوبی از قابلیت اعتماد بوده که اینستاگرام از آن بی‌بهره است.

کلام آخر:

اینکه این روزها تجارت الکترونیک و کسب و کار آنلاین در حال رشد است بر کسی پوشیده نیست. افرادی که زودتر از دیگران به فکر ورود به این فضای جذاب شوند، یک گام از دیگران جلوتر خواهند بود. شما می‌توانید با آموزش‌های مناسب در این راه موفق باشید.

اگر در حال حاضر در اینستاگرام پیج فروشگاهی دارید حتما وب‌سایت خود را نیز راه‌اندازی کنید. ما در مقاله «راهنمای کامل نحوه ایجاد سایت در سال 1400» به شما راه داشتن سایت را قدم به قدم و رایگان آموخته‌ایم. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر، دقیق‌تر و به صورت ویدئویی دارید به «دوره طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی بدون کدنویسی» سر بزنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم فرصت بی‌نظیر آموزش برگزاری وبینار کاملا رایگان را از دست ندهید.

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پیشنهاد یکبار برای شما نمایش داده می‌شود.

پیشنهاد شگفت‌انگیز و تکرار نشدنی برای شما!

از گوگل، مدرک معتبر و قابل استعلام بگیر! اونم رایگان!

اول کد تخفیف 100درصدی زیر رو یادداشت کن …

googlefree