بهترین هاست‌های رایگان ایرانی

بهترین هاست‌های رایگان ایرانی در سال 1400

تیکو – یکی از مهمترین دغدغه‌های کسانی که قصد راه‌اندازی سایت را دارند، تامین هزینه‌های اولیه مربوط به آن است. در بین این هزینه‌ها، هزینه اجاره هاست جزو موارد مهم به شمار می‌آید. این گروه از افراد باید بدانند که در حال حاضر برخی از شرکت‌ها در حال ارائه سرویس هاست رایگان هستند. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی بهترین هاست‌های رایگان ایرانی در سال 1400 بپردازیم.

همانطور که مطلع هستید، مهمترین شاخص اصلی برای راه‌اندازی یک سایت انتخاب یک هاست باکیفیت و مطمئن است. مشکلی که وجود دارد هزینه‌های اجاره هاست می‌باشد. اما هاست رایگان راه حلی بدون هزینه برای حل این مشکل است. با استفاده از این نوع از هاست‌ها می‌توانید سرمایه خود را حفظ کرده و بدون پرداخت یک ریال وب‌سایت‌تان را راه‌اندازی کنید و مطالب‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

چرا شرکت‌ها، هاست رایگان به مدیران سایت می‌دهند؟

ارائه هاست رایگان توسط شرکت‌ها دلایل مختلفی دارد. اولین دلیل آن، فراهم کردن امکان تست هاست است. به این شکل که شرکت‌های هاستینگ که هاست‌های حرفه‌ای اجاره می‌دهند، با در اختیار قرار دادن بخش محدودی از هاست‌های حرفه‌ای خود، می‌خواهند باعث جذب مشتری و در نتیجه تشویق آنان برای ارتقا و پرداخت هزینه شوند. در واقع پس از آن که مدت زمانی از فعالیت شما گذشت و به محدودیت‌هایی برخورد کردید، با ارتقای هاست خود از رایگان به پولی می‌توانید از امکانات بیشتر این سرویس‌ها بهره‌مند شوید.

برخی دیگر از شرکت‌ها فضا و امکانات بیشتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و هدفی برای فروش ندارند. آنها با استفاده از تبلیغاتی که در سایت شما به نمایش می‌گذارند به درآمدزایی می‌پردازند. این دسته معمولا  کیفیت و امکانات هاست‌های پولی را فراهم نمی‌آورند.

چه کسانی می‌توانند از هاست رایگان استفاده کنند؟

همه افراد می‌توانند از هاست رایگان استفاده کنند، باید ببینیم هدف از این کار چیست؟ این نوع از هاست‌ها مناسب افرادی است که به تازگی وارد حیطه طراحی سایت شده‌اند. این افراد می‌توانند آموزش‌هایی را فرا می‌گیرند بر روی هاست رایگان امتحان کنند.

افراد دیگری هم که طراح حرفه‌ای سایت هستند نیز می‌توانند بدون پرداخت هزینه از این سرویس‌ها برای پیاده‌سازی اولیه پروژه‌های خود استفاده کنند. در صورتی که مشکلی وجود نداشت می‌توانند سایت را به یک هاست حرفه‌ای منتقل کنند.

دلخوش به هاست‌های رایگان نباشید

مهمترین و اساسی‌ترین هدف استفاده از سرویس‌های رایگان دسترسی داشتن به فضا و پهنای باند رایگان برای مدیران سایتی است که از پس مخارج اجاره هاست بر نمی‌آیند و می‌خواهند بدون پرداخت هزین‌های اضافی پروژه‌ها و مطالب خود را به اشتراک بگذارند.

هاست‌های رایگان در کنار مزایایی (تنها مزیت، رایگان بودن آنهاست) که دارند، دارای معایبی هم هستند. محدودیت فضای هاست و پهنای باند در برخی از شرکت‌ها، منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ضعیف، وجود تبلیغات مزاحم، امنیت پایین و عدم اطمینان از دائمی بودن هاست از جمله معایب هاست‌های رایگان است.

در نتیجه استفاده از هاست رایگان گاهی اوقات می‌تواند جایگزین موقتی خوبی برای آزمایش و امتحان سایت باشد. به همین خاطر ما به شدت توصیه می‌کنیم برای سایت اصلی خود هرگز از سایت‌های رایگان استفاده نکنید.

معرفی بهترین هاست‌های رایگان ایرانی در سال 1400

حال که با علت وجود سرویس‌های هاستینگ رایگان و مزایا و معایب آنها آشنا شدیم به بررسی بهترین هاست‌های رایگان ایرانی در سال 1400 می‌پردازیم.

هاست رایگان Zili

این سرویس فضای میزبانی وب نامحدود را به صورت رایگان در اختیار شما می‌گذارد. شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد که هاست نامحدود رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرد، اما این کار توسط Zili در حال انجام است.

سرور هاست رایگان زیلی در کشور انگلستان بنا شده و بنا به گفته این سایت، تیم پشتیبانی حرفه‌ای پاسخگوی سوالات و مشکلات احتمالی کاربران هاست رایگان می‌باشد.

نصب رایگان بیش از 300 اسکریپت تنها با یک کلیک و بدون نیاز به دانش فنی از دیگر امکانات این هاستینگ است.

ایران هاست وب

ایران هاست وب نیز به عنوان یکی از بهترین هاست‌های رایگان ایرانی در سال 1400، ارائه دهنده هاست نامحدود رایگان است. این شرکت به شما امکان ایجاد تعداد نامحدود حساب میزبانی هاست با فضا و ترافیک نامحدود بدون هیچ هزینه اضافی را می‌دهد.

ایران هاست وب نماینده شرکت بایت هاست است و به گفته مدیرانش تا زمانی که این شرکت نمایندگی خود را در اختیار ایران هاست وب قرار دهد، سرویس‌های هاست رایگان به صورت دائم ارائه می‌شود.

البته هاست‌های رایگان ایران هاست وب دارای آگهی و تبلیغات است که با پرداحت مبلغ ناچیزی این آگهی‌ها قابل حذف می‌باشند.

یاس هاستینگ

با ساخت یک حساب رایگان در یاس هاستینگ می‌توانید به طور نامحدود برای بیش از 40 دامنه مختلف ساب دامین بسازید. به علاوه هاست‌های رایگان یاس هاستینگ دارای قابلیت اتصال اتوماتیک به کلودفلر هستند. با این قابلیت می‌توانید گواهینامه SSL رایگان هم برای هاست و دامنه رایگان خودتان تهیه کنید.

به گفته مدیران سایت پشتیبانی حرفه‌ای پاسخگوی سوالات و مشکلات احتمالی کاربران هاست رایگان است. همچنین می‌توانید با پرداخت ۱۰ هزار تومان برای همیشه تبلیغات بر روی پنل خود را حذف کنید.

سی‌پنل ایران

این شرکت در حال حاضر در 2 پلان مختلف در حال ارائه سرویس هاست رایگان است. پلان اول: هاست رایگان خارج برای استفاده کلیه دامنه‌های بین‌المللی و ملی دات‌آی‌آر فعال و تایید شده توسط ایرنیک، با۳۰۰ مگابایت فضای اینترنتی و ۳۰۰۰ مگابایت ترافیک ماهیانه.

پلان دوم: هاست رایگان ایران فقط برای استفاده دامنه‌های ملی دات‌آی‌آر فعال و تایید شده توسط ایرنیک با ۱۰۰ مگابایت فضای اینترنتی و ۱۰۰۰ مگابایت ترافیک ماهیانه.

مدیران این سایت مدعی هستند که هاست‌های رایگان‌شان با هاست معمولی تفاوتی ندارد و شامل هزینه‌های پنهان اضافی نیستند. همچنین در این هاست‌ها تبلیغات نمایش داده نمی‌شود و قابلیت ارتقا به پلان‌های پولی را دارند.

پشتیبانی، راهنمایی و بکاپ‌گیری روی پلان‌های رایگان ارائه نمی‌شود. مسئولیت کاربری استفاده از هاست رایگان CPanel به عهده کاربران می‌باشد و هیچگونه مسئولیتی مانند ضرر هنگام قطعی سرویس، پاک شدن اطلاعات و کلیه موارد مشابه متوجه سی پنل ایران نیست. البته لازم است با رعایت مواردی همچون بکاپ‌گیری اتوماتیک از سایت جلوی مشکلات دیگر را بگیرید.

هاست ایران اسپید

یکی از مهمترین ویژگی‌های هاست هایبرید ایران اسپید امکان ایجاد هاست رایگان است که به کاربران اجازه می‌دهد به سادگی از طریق آن، اسکریپت‌های خود را بدون پرداخت هزینه در هاست هایبرید ایران اسپید تست و میزبانی کنند. هدف این شرکت آشنایی با امکانات ارائه شده، می‌باشد. همچنین مدیران سایت می‌توانند در زمان مناسب از طریق پنل میزبانی هاست خود را به اکانت تجاری هاست هایبرید ارتقا دهند.

در زمان ثبت سفارش باید یک اسکن رنگی با کیفیت از کارت ملی هوشمند خود را از طریق تیکت برای این شرکت ارسال کنید. این کار به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از هاست‌های رایگان ایران اسپید و همچنین دریافت فقط یک هاست توسط یک نفر انجام می‌پذیرد.

اختصاص 512 مگابایت فضا هایبرید، پهنای باند نامحدود، نصب وردپرس و تمامی اسکریپت‌های روز روی هاست، پشتیبانی 24 ساعته، ارائه SSL رایگان و بکاپ‌گیری روزانه از مزایای این شرکت است.

  • این سرویس در حال حاضر ارائه نمی‌شود.

گیگفا

گیگفا هاست از سال ۱۳۸۶ سرویس‌های هاست رایگان را ارائه می‌کند. هاست رایگان این شرکت برای استارت‌آپ‌ها و وب‌سایت‌هایی با بازدید روزانه متوسط، مناسب می‌باشد.

این هاست با دامنه http://YourName.Gigfa.com در اختیار و دسترس کاربران قرار می‌گیرد. البته می‌توانید در صورت نیاز آدرس دامنه اینترنتی خود را نیز بر روی هاست تنظیم کنید.

اختصاص 5.5 گیگابایت فضای میزبانی با۲۰۰ گیگابایت پهنای باند، امکان استفاده از ۵۰ دامنه در هاست و امکان ساخت ۵۰ پایگاه داده از مزایای گیگفا است.

XZN

شرکت داده‌پرداز نت‌افروز یا ایکس‌زداِن هاستینگ نیز اقدام به ارائه سرویس هاست رایگان یک گیگابایتی خود نموده است. این هاستینگ از پنل Cpanel پشتیبانی نمی‌کند و کنترل پنل مخصوص خود با نام Vista Panel که به اختصار Vpanel هم نامیده می‌شود، دارد.

پشیتبانی فنی ایکس‌زداِن هاستینگ در ساعات کاری پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران هاست رایگان از طریق ارسال تیکت خواهد بود. به گفته مدیران XZN تعداد تیکت‌های ارسالی در این بخش بالا بوده و مطمئنا کاربران هاست رایگان می‌بایست در خصوص پاسخ به تیکت خود صبر و حوصله بیشتری به خرج دهند.

اختصاص  ۱۰۰۰ مگابایت فضا با ۱۰۰ گیگابایت پهنای باند برای ۵۰۰۰۰ بازدید در روز و نصب کننده اتوماتیک اسکریپت از جمله امکانات هاست رایگان XZN است.

امکان آپلود فایل تا حداکثر ۱۰ مگابایت، عدم پشتیبانی از اکسترکت کردن فایل‌های فشرده zip، عدم ارایه ایمیل اکانت، عدم امکان نصب SSL رایگان بر روی هاست رایگان و عدم بکاپ‌گیری از جمله محدودیت‌های هاست رایگان XZN است که با خرید پلان‌های پولی، برداشته خواهد شد.

پارس‌پک

شرکت پارس پروا سیستم با نام تجاری پارس پک یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ در ایران است. یکی از مهمترین ویژگی‌های هاست ابری پارس پک امکان ایجاد هاست رایگان است که به کاربران اجازه می‌دهد به سادگی از طریق آن، اسکریپت‌های خود را بدون پرداخت هزینه در هاست ابری پارس‌پک تست و میزبانی کنند. این کار با هدف آشنایی کاربران با امکانات این شرکت انجام پذیرفته که در صورت نیاز می‌توانند با پرداخت هزینه‌های مربوطه حساب کاربری خود را ارتقا دهند.

۱۰۰ مگابایت فضا با یک گیگابایت پهنای باند، یک هسته پردازشگر و 256 مگابایت رم اختصاصی و امکان بازدید 5 نفر در لحظه از امکانات هاست رایگان پارس پک می‌باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم با شناسایی بهترین هاست‌های رایگان ایرانی در سال 1400 به معرفی آنها بپردازیم. اما همواره توصیه ما برای مدیران سایت که قصد دارند سایتی حرفه‌ای راه‌اندازی کرده و روی آن سرمایه‌گذاری کنند این است که هرگز سراغ هاست‌های رایگان نروند. چه بسا بوده‌اند شرکت‌هایی که این سرویس خود را متوقف کرده و باعث از بین رفتن تمام اطلاعات سایت‌های شده‌اند. بدون اینکه به کاربران پاسخگو باشند.

اگر به هر دلیل قصد استفاده از این سرویس‌ها را دارید باید بدانید شرکت‌های ارائه دهنده هاست رایگان دارای قوانین و شرایط مخصوص به خود هستند. پس بهتر است قبل از شروع به کار تمام شرایط آنها را مطالعه کنید. همچنین باید نسخه بروز شده این شرایط را در بازه‌های زمانی مختلف مورد مطالعه قرار دهید تا با آخرین تغییرات احتمالی آن آشنا باشید.

اگر در انتخاب یک هاست مناسب و خوب دچار اشتباه شوید، به احتمال زیاد باید در آینده نزدیک منتظر اتفاقات ناگواری باشید. آن زمان دیگر برای مورد سرزنش قرار دادن خود به علت عدم تحقیق در مورد ویژگی‌های یک هاست خوب و تحقیق درباره اینکه از چه هاستی استفاده کنیم؟ خیلی دیر است.

این مطالب را هم حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پیشنهاد یکبار برای شما نمایش داده می‌شود.

اگر کودک 3 تا 7 سال دارید…

حیوانات را به خانه ببرید!!!

هدیه‌ای ارزان و مناسب برای کودکان، دوستان و آشنایان

همین حالا رایگان امتحان کنید