google-search-engine-keyword-research1

چگونه از موتور جستجوی گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

ابزار قوی و خوب مهمترین عامل در پیدا کردن کلمات کلیدی است و اگر سری مقالات کلمات کلیدی را در همیار آکادمی دنبال کرده باشید، به معرفی این ابزار پرداختیم. ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی بسیار زیاد است اما جدا از ابزار، یکی از بهترین روش‌های تحقیق بر روی کلمات کلیدی، موتور جستجوی گوگل است. Google را می‌توان قدرتمندترین ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی نامید چراکه الگوریتم‌های گوگل به‌طور مداوم در حال به‌روزرسانی و ارتقا هستند تا کاربران بتوانند بهترین نتایج را در کمترین زمان ممکن کسب کنند. بنابراین عملکرد گوگل و نتایج و پیشنهاد‌هایی که ارائه می‌دهد برای کارشناسان سئو حائز اهمیت است.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن این مقاله، مقاله‌ی «کلمه کلیدی چیست و چگونه باید آن را پیدا کنیم؟» را بخوانید و سپس به سراغ ابزارها مانند موتور جستجوی گوگل بروید. همچنین همینجا باید اعلام کنیم که موتور جستجوی گوگل شاید به طور مستقیم برای تحقیق کلمات کلیدی به کار نرود؛ اما در این مقاله روش هایی را به شما آموزش می‌دهیم که از گوگل استفاده‌هایی بیشتر از یک موتور جستجو انجام دهید. در واقع شما فقط دو کار مشخص را انجام میدهی؛ سرچ های دقیق و تحلیل نتایج بدست آمده، کل این فرآیند است.

روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی در گوگل

برخی از ویژگی‌های صفحه‌ی نتایج گوگل که می‌توانند در انجام تحقیقات کلمات کلیدی مورد بررسی قرار گیرند عبارت‌اند از:

  • ویژگی Google autocomplete
  • درک علاقه‌مندی کاربران به کمک آنالیز نتایج ارائه شده و سایت‌هایی که رتبه‌ی بالاتری دارند
  • ویژگی featured snippet
  • ویژگی Knowledge panel و قسمت People also search for
  • بخش Searches related to
  • بخش People also ask for

در این مقاله به بررسی هرکدام از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *